6:18 PM

Be Brave


kadang-kala kita rasa kita keseorangan, tapi sebenarnya kita tidak keseorangan, cuma kita tidak sedar, tidak kisahlah samada kita sengaja membutakan mata atau kita terlepas pandang terhadap kehadiran orang - orang yang berada bersama-sama kita. Saya terpana juga kerana ramai juga yang memberikan respon yang positif dalam artikel "Badut-badut sarkastik". tapi sayang, terlalu ramai yang memberikan komenya melalui Yahoo Messenger. Saya berpendapat:

1. Mungkin mereka takut identiti diri terdedah

Bagi saya, jika benda itu benar dan bukan fitnah, kenapa perlu takut? Anda takut kepada sistem? sistem yang direka oleh manusia? jangan sesekali membiarkan diri dalam keadaan ketakutan. saya pernah diberitahu, "kalau orang itu pon makan nasi sama macam kita, jari pon ada lima, jalan pon guna kaki, toksah takutla, kita manusia biasa je, sume same je". kalau takut didedah? gunakan nama samaran, yang penting idea anda dibaca, express your feeling, share your thought, be more aggresive and dig for the truth. then your life will be more worthy.

2. Mereka ingin dapat respon segera daripada saya

Mereka ini dikategorikan oleh saya sebagai manusia yang eager dengan latest maklumat. Inilah mahasiswa yang benar-benar MAHASISWA. Keep it up man. But, dont just learn to know, learn how to SHARE. We are scholars, scholars are societies agent's, we are the info linkers, linkers is like a blood vein, dont let the vein freeze, it will kill the society.

3. Mereka baru tersedar akan realiti yang berlaku dan segera menginginkan kepastian

Mereka saya kategorikan sebagai manusia yang tidur. akan tetapi, mereka mudah untuk disedarkan dan terus mencari kebenaran yang berlaku. Saya tidak galakkan anda memiliki sifat sebegini, kerana, mahasiswa yang tidur bagaikan pembuluh darah yang tersumbat, perlu diberi tekanan yang tinggi baru boleh bergerak. Aktifkan diri dalam mencari maklumat.

4. Mereka ingin menyatakan rasa tidak puas hati dan mengutuk secara tertutup.

Saya kategorikan sebagai pengecut dan hanya tahu membaling batu dari belakang. Maaf, saya tidak suka melayan kerenah manusia seperti ini, saya terima komen yang berbentuk negatif, tapi cuba jadi lebih berani berkongsi pendapat yang bertentangan, mungkin idea anda membuka lembaran baru dalam isu tersebut. let the man be the man. there is no such place for maggots in this tough society.

5. Berkongsi pengalaman secara peribadi.

You are a GOOD counselor, but try to be a GREAT counselor by counselling the whole people.

6. Lebih selesa dengan menggunakan YM

No comment. When it comes to personal things, let just respect it, unless it involves me. different peop;le have different view and thought, what we have to do is just respect it. But remember, it is not a licences for us to let others peoples to do the wrong things, the fact will always be the fact. Alert them, so they can appreciate you as their savior. Be brave.

Walaupun saya memberikan beribu ulasan, But if you synchronize it, you will know,

"YOU HAVE TO BE BRAVE TO TELL THE TRUTH".


1 comments:

Anonymous said...

Sesuatu yg membuat anda jadi benar maka ia tidak akan membuat anda jadi salah.Be strong... I'll always b by ur side.. ;)